שארית שליה רשלנות רפואית – 4 דברים שצריך לדעת

שארית שליה ברחם היא מצב די שכיח, אך כאשר היא לא מאובחנת או מטופלת בזמן, תיתכן בעיה רפואית חמורה. וזו עשויה להיות תוצאה של שארית שליה רשלנות רפואית. ואם כך, פנו אל עורך דין רשלנות רפואית.

שארית שליה רשלנות רפואית

השליה היא איבר חיוני המסייע להקל על חילופי חומרים מזינים וחמצן בין האם לעובר המתפתח. לאחר הלידה, השליה נפלטה בדרך כלל מגוף האם. עם זאת, במקרים מסוימים, שברי רקמת שליה יכולים להישאר ברחם, המכונה שיורית שליה.

עורך דין רשלנות רפואית

שארית שליה מתרחשת כאשר יש הפרדה לא מלאה של השליה מדופן הרחם במהלך הלידה. זה יכול לקרות ממגוון סיבות כמו התכווצות לא מלאה של הרחם, שליה שקועה עמוק מדי בדופן הרחם או שליה שנעצרה. אם לא מטופלים באופן מיידי, שארית רקמת השליה יכולה להוביל לסיבוכים חמורים שעלולים לסכן חיים.

התסמינים של שארית שליה כוללים דימום כבד או ממושך, חום, הפרשות נרתיקיות מסריחות וכאב או אי נוחות בבטן. אם לא מטופל, המצב יכול לגרום לזיהום, שטפי דם ואלח דם. במקרים מסוימים, שארית רקמת השליה יכולה גם להוביל להתפתחות סרטן הרחם.

אם את סובלת ממקרים אלו, יתכן כי זהו מקרה של שארית שליה רשלנות רפואית. עלייך לפנות לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית.

אבחון שארית שליה ברחם

אבחון שליה שיורית עשוי להיעשות באמצעות בדיקה גופנית ואולטרסאונד. במקרים מסוימים, ניתן להסיר כמות קטנה של רקמת השליה לצורך ניתוח פתולוגי כדי לאשר את האבחנה. טיפול בשליה שיורית כרוך בדרך כלל בהסרה של הרקמה הנותרת באמצעות הליך המכונה dilation and curettage

במהלך dilation and curettage, צוואר הרחם מורחב, ורירית הרחם מגורדת כדי להסיר כל שארית רקמת השליה. ההליך מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית או כללית והוא בטוח יחסית. לאחר הסרת רקמת השליה שארית, ניתן לרשום קורס של אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום.

שארית שליה רשלנות רפואית היא לאו דווקא בעיה באבחון, יתכן כי זו בעיה בהליך הרפואי שבוצע.

עורך דין רשלנות רפואית

במקרים מסוימים, אם שארית השליה אינה גורמת לתסמינים או סיבוכים כלשהם, היא עשויה להישאר לבד ולפקח מקרוב. עם זאת, גישה זו אינה מומלצת בדרך כלל מכיוון שהיא עלולה להוביל לסיבוכים חמורים.

גורמי הסיכון לשלייה שארית כוללים לידה קיסרית קודמת, גיל אימהי מתקדם, ריבוי הריון והיסטוריה של ניתוחי רחם. נשים שעברו מקרה קודם של שארית שליה נמצאות גם בסיכון גבוה יותר לפתח את המצב שוב בהריונות הבאים.

מניעת שאריות שליה כרוכה במעקב וניהול נאותים של הלידה והלידה. במקרים בהם יש חשד לשלייה שנעצרה, התערבות בזמן על ידי איש מקצוע רפואי מיומן יכולה לסייע במניעת התפתחות של רקמת שליה שארית.

שארית שליה רשלנות רפואית

לסיכום, שארית שליה היא מצב שעלול לגרום לסיבוכים משמעותיים אם לא יתגלו וטופלו באופן מיידי. נשים שחוות תסמינים של שאריות שליה צריכות לפנות מיד לטיפול רפואי כדי למנוע נזק חמור. אבחון והתערבות מוקדמים הם חיוניים כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר עבור האם והתינוק כאחד.

אם ישנו חשש כי מדובר במקרה של שארית שליה רשלנות רפואית פני לייעוץ משפטי. ניתן להגיש תביעת פיצויים ולקבל פיצוי על הנזק שנגרם לך. סכומי הפיצויים עשויים להיות גבוהים, אך זה תלוי בנסיבות רבות ואין לבתי המשפט ”מחירון פיצויים“. עורך דין רשלנות רפואית יכול להסביר לך בפירוט על שיקולי בית המשפט, ולהעריך את סכום הפיצויים שניתן לקבל.

בטרם מגישים תביעה, עורך הדין יאסוף את המסמכים הרפואיים ויפנה אל רופא מומחה לצורך קבלת חוות דעת. במידה ונגרם לך נזק, וישנה חוות דעת מומחה המראה כי הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, ניתן להגיש תביעה.

מאת קידום אתרים בגוגל